Pages

December 23, 2005

נגן פלאש 8.5 עבור לינוקס

מסתבר שאולי במערה החשוכה והטחובה של "פיתוח אפליקציות פלאש עבור לינוקס" יש קרן אור , או אולי זרזיף של השתקפות של קצת-קצת של תאורה.
כל מי שפיתח אי-פעם אפליקציה שאמורה גם לרוץ על לינוקס ודאי סינן אי-ספור קללות ונתקל בלא מעט מכשולים. אולי הגדול מבניהם הוא ש-Macromedia (דאז, היום Adobe) הפסיקו לעשות נגני פלאש standalone (מה קוראים בחבר'ה: projectors) מגרסה 7. כלומר ה-standalone player האחרון עבור לינוקס שייך לגרסה 6 (אם נדייק 6.0r79) וניתן להוריד אותו פה. מאז אותו נגן נדיר כל שאר הנגנים היו למעשה Plug-ins המוטמעים ב-Mozilla הקרוב למקום מגורייך.
לצערי, לצערנו ולאדישותם של Macromedia אותם plug-ins לוקים בהתנהגויות שונות מאשר בנגן standalone, החל מהעובדה כי מפתח האפליקציה אמור לסמוך על הגרסה שהמשתמש יוריד מהרשת, וכלה בכך שאובייקט הסאונד מאחר בכמה מילישניות בביצוע השמעות בסיסיות. מעבר לכך, העבודה בסביבת הדפדפן יוצרת רושם לא מקצועי לגבי האפליקציה, וגורמת למעצבים לתלוש שיערות-אף בקצב מסחרר. רב המוזרויות נובעות מהאינטגרציה המסוכנת בין דפדפן Mozilla ל-plug, ולדעתי יש שם הקלת-ראש בכל הנוגע ל-QA.
והנה התבשרנו ש- Adobe עובדים על נגן 8.5 עבור לינוקס. איימי האנג, מנהלת המוצר של נגן הפלאש (עוד אחת? מה עניניים שם?) מוסרת שהם התחילו לעבוד על הנושא והגדילו לעשות וישר קפצו לגרסה 8.5 מבלי לעשות גרסת 8. כמה נחמד מצידם, הא?
אני חושב ששרונה פיק אמרה זאת בצורה הנהירה ביותר, כששרה: "אז זהו... שלא".
למרות הפוסטים הנלהבים לכאורה, הן של איימי בנושא הנגן, והן של טיניק אורו בנושא הנגן (מהנדס תוכנה ב-Adobe עבור פלאש), אף אחד מהם לא אמר אם מדובר בנגן standalone או עוד plug-in מזו... רגג.
עבדכם הנאמן, כמו גיא מרוז תזזיתי, מיד שלח הודעה בפורום של Adobe בכדי לברר את העניין, ועכשיו מחכה שגלגלי הבירוקטיה יחרקו ונדע אחת ולתמיד האם לינוקס תזכה למעט הכבוד המגיע לה. ברגע שחכתי תעלה משהו, אני אעדכן אתכם.
המוצר עדיין עובר בדיקות קדחתניות ואנחנו מתבקשים להיעזר בסבלנות.
עד אז, כהרגלי, אני פסימי...

No comments: