Pages

January 07, 2006

קוד פתוח לא סופר את מקרומדיה

הפוסט הנוכחי מובא כהמשך לפוסט הזה, בו סיפרתי לכם על איך שקברניטי המוצר של פלאש-פלייר טופחים לעצמם על השכם כשהחלו לעבוד על נגן 8.5 עבור לינוקס כפלאג-אין, וכשנשאלו על-ידי האם יהיה נגן standalone ואם לא, אז מה הקטע שלהם עם לינוקס, קיבלתי... איך לנסח בעדינות, תנועה וירטואלית מגונה שאם אסכם אותה לשתי מילים זה יהיה: "לך חפש!".
מה שהקברניטים כנראה לא מודעים לו, זו העובדה שמפתחי לינוקס וכותבי הקוד-הפתוח באשר הם לא סופרים תאגידים כמו מקרומדיה, ורק בשביל הקיק הם יצרו נגן משלהם, ואם אפשר יותר טוב ממקרומדיה, אז מדוע לא?
אז הנה, גונבה לאוזני שמועה על תוכנה המשמשת כנגן חלופי לפלאש על לינוקס. גם כפלאג-אין וגם כ-standalone. השם הוא GPLFlash ואפשר להורידו חינם אין-כסף מפה. לא ממש ברור אם הפתרון הזה הוא רק עבור אנימציות פשוטות או שהוא מחזיק את כל היכולות של הנגן (לפחות עד גרסה 7 כרגע). מה שכן ידוע, שלפחות מישהו עושה צעד מחאתי וחיובי אל מול מקרואדובה, שבשם הפריוריטי מונעים מהמשתמשים שלהם פיצ'רים בסיסיים ללא סיבה ניכרת או מוצדקת.
אני מאוד מקווה שהנגן הזה יצבור תאוצה ויהפוך את הפיתוח עבור לינוקס להרבה יותר נוח וקל. ויגרום למקרואדובה להבין שאין למפתחים זמן או כוח לפוליטיקות המטופשות שלהם.

No comments: