Pages

January 08, 2006

העתיד ולינדה ווינמן

הנה מאמר, שלמרבה הפלא לא הרדים אותי על פיסקאתו הראשונה.
חלק מכם וודאי מכירים את האתר lynda.com שהציע tutorials לפלאש כשקולין מוק עדיין לא הוציא הגיג מודפס. אז אותה הלינדה (ווינמן, כך מסתבר) הוציאה מאמר לא רע בכלל על "מה זה פלאש" ומה צופן העתיד עבור האפליקציה הזו.
היא מתחילה מאותו מאמר שפרסם קווין לינץ' בזמנו, על פלאש כ-Flash Platform וממשיכה בביאור מושגים בסיסיים. משם היא לוקחת אותנו אל העתיד, עם הסתייגות קלה, שאחרי הכל, מדובר בספקולציות מותאמות מציאות וידע, אך עדיין לקחת בערבון מוגבל.
חלק מעיקר הדברים:

1. השילוב של פלאש עם פורמאט ה-PDF, מציע דרך חדשה להפוך מסמכי-PDF לאינטרקטיביים.
2. תוכנות של Adobe (כמו פוטושופ, אילוסטרייטור והשאר) יוכלו לייצא קבצים בפורמאט של FLA (שעד עתה היה נחלתו הבלעדית של Flash IDE). כמו כן האינטרקציה בין התוכנות של אדובה ומקרומדיה תגדל פלאים ותמנע ממעצבים את הסיוט של ייצוא וייבוא.
3. Flex תתפוס מקום עיקרי ככלי פיתוח של אפליקציות RIA.

במילים אחרות, יש לנו כאן מפלצת לא קטנה. מתוכנה לאנימציה-רזה לאינטרנט פלאש גדלה להיות כלי פיתוח משמעותי. השערה אישית שלי היא,
ש-Flash Platform תהפוך בשנת 2006 לכלי פיתוח שיתחרה בצורה מכובדת בפלטפורמות פיתוח וותיקות כמו Visual Studio של מיקרוסופט.
יש אומרים גם שתוכנות המדיה של מיקרוסופט (Media Player) ושל אפל (QuickTime) נמצאות בצל איום מצד פלאש, בכך שיכולת הקידוד וידאו
שלו והאפשרויות שהוא מעמיד בפני המשתמש קצה והמפתח גדולות יותר.
לנו נותר רק לחכות לבאות...
את המאמר כולו תוכלו לקרא פה.

No comments: