Pages

February 08, 2006

ליטופים למקודד המצוי

לא, אל חשש, לא פתחתי כאן בפוסט שמקומו יפה בסאן פרנסיסקו רבתי, אלא בכמה פיצ'רים ישנים-חדשים שעושים טוב בלב ובנפש (בעיקר בנפש) לכל מי שמקודד בפלקס.
לא נשקר זה לזה. תודו שלפעמים סביבת הפיתוח של פלקס יכלה להשתלב יפה בין כלי העינויים במרתפי האפלים של האינקוויזיציה. אני חושב שהדרך הכי טובה להעביר את רמת הסבל, היא פשוט להסביר איך הוא נפתר:

ראשית, בחירת המילים, או סימון התווים אם תרצו בכלי. זה היה נורא. כמי שכמעט ולא מסמן עם העכבר אלא עם המקשים, זה היה קטסטרופלי. היה נראה כאילו אותה חוקיות שעובדת בכל עורך טקסט מהקטן עד לגדול, לא פועלת על פלקס.
אז זהו – שמעתה יש בחירה וסימון תווים באופן שכל עורך טקסט יודע. כיאפק היי, סבבה וכיף.

שנית, מה היה העניין עם האינטליסנס? בכל עורך ממוצע ומעלה, ברגע שעולה הרשימה של המילים האפשריות אפשר לבחור אותן או עם מקש enter או עם מקש Tab. לא בפלקס - הילד החורג של משפחת העורכים. בגרסת אלפא רק מקש enter היה עושה את הפעולה, וזה הכעיס אותי כמו אפי בירנבוים בדרבי, עצם העובדה הפשוטה שאני רגיל לעבוד עם Tab.
אז זהו – שמעתה גם Tab אוכל. שמפניה על חשבון הבית.

שלישית, וככה בטעות כמו קולומבוס, גיליתי פיצ'ר חמוד. אם לוחצים על Ctrl ומעבירים את העכבר על מילים בקוד, נראה מין קו תחתון, סטייל לינק, על המילה. לחיצה תבצע מעין חיפוש עליה. במקום כל מיני Ctrl + f יש לנו כאן דרך פשוטה וקלה לבצע חיפוש בלי הרבה אדוויל. עכשיו, זה גם חולש על מעבר לכך. בעיקרון, החיפוש הוא על ההגדרה, או על המחלקה עצמה, כלומר שאם נמצאים במחלקה A ובתוכה יש פניה למחלקה B הקלקה על ה"לינק" הזה תביא אותנו להגדרה של מחלקה B ואפילו תפתח את הקובץ אם הוא סגור.
פוטה, זה נחמד, לא?

רביעית, זה פיצ'ר ששחרר אותי משעות נוספות אצל הקב"ן. בעבר, תוך כדי כתיבה, היינו משתמשים בעוד ועוד מחלקות פנימיות. בכל פעם שעשינו זאת היינו צריכים לעשות import למחלקה, וזה אומר, לחתוך את חוט החשיבה (מה שנותר ממנו) לעלות בקוד למעלה (שם בד"כ ה-imports נמצאים) ולהתחיל לנבור ב-class path.
אז זהו – שמעתה פלקס יודע לבד מה לעשות. השתמשת במחלקה שלא שומשה עד עתה, פלקס ייבא אותה באופן עצמאי. מה גם שאפשר לסדר את כל ה-imports בסדר אלפאבתי, אבל זה לא ממש מסעיר.

All in all, העורך החדש הזה ממש ממש נחמד. יש בו עוד המון פיצ'רים שעוזרים להפוך את הקידוד בו למעט יותר נסבל מאשר ה-IDE של פלאש. אני אעדכן ברגע שאמצא עוד משהו העלול לעניין.

No comments: