Pages

March 30, 2006

בחירות (OT)


נו מה? חשבתם שאני אעלה פה דיון פוליטי במסווה של "מאמר עוקצני רווי דימויים"? ראבק, יש מספיק מעורבים-פוליטית שיעשו את זה. הבחירות שלי שונות לגמרי:

Steve Morse: Prime cuts

כנראה אחד הגיטריסטים המוכשרים בתבל, הוציא ממש לאחרונה דיסק שמחזיק את הקטעים המובחרים שלו. מדובר באסופת-חובה לכל מי שמתיימר להיקרא גיטריסט. יש כאן ביצוע מחודש ל-La Villa Strangiato של Rush שמעט מאפיל על הביצוע המקורי, יש כאן ביצוע מצויין ל-Clap של Yes ושוב, הביצוע פשוט משובח. מנגנים עמו מיטב נגני הפיוזן של ימינו, כמו טרי בוזיו, ג'ורדן רודס, מייק פורטנוי ופטרוצ'י שיכולים להביא את האלבום לשיאים כמו Quantum Soup. עוד קטעים מאלבומים שלו והא לכם דיסק מצויין. גיטריס מדויק עם feel זה לא משהו שקל למצוא – סטיב מורס יסתובב הרבה אצלי במערכת.


Jeff Beck: Guitar shop

לשמוע את דייב גילמור אומר שג'ף בק הוא ה-guitar hero שלו די אומר הכל, לא? מדובר בגיטריסט שפעיל משלהי שנות ה-50, ופחות או יותר עיצב את הדרך שבה גיטריסטים מנגנים. האלבום הזה יצא ב-89' ומחזיק קטעי אינסטרומנטליים מצויינים, עם סאונד גיטרה מדהים. למרות האופי ה"שנות שמונימים" של התקליט הזה, בק מצליח להוציא החוצה פראזות מדהימות, יחד עם טרי בוזיו הם מצליחים לבצע קטע בעל אופי רגאיי מדהים או לרגש עם where were you ה"בכייני". הוא פשוט גיטריסט אדיר. מבין כל כך את הכלי עליו הוא מנגן, יודע את המינונים הנכונים של ה-tone את האוברדרייב הנכון, הריברב... אמן בחסד.

אלו היו הבחירות שלי ביום הבחירות. כן גם הלכתי להצביע בקלפי, אבל הבחירות שהבאתי לפניכם פה הם אלו שישפיעו יותר על חיי.


2 comments:

Anonymous said...

if you think that they are great guitarists, then try out
'the single petal of a rose' by virtuosic steel string guitarist,
steve hancoff... (his transcriptions of duke ellingtons music
vol.2--for steel string guitar...)
youll be amazed and surprised!
and then come tell us about it in tel aviv at;
03-516-0575 from april 9-may 30th.....................
lehishtamayah...
bat-ami

Flashmattic said...

אין בעיה, רשמתי לפני את השם. זה ייקח מעט זמן כי אני אובה להקדיש את מלוא תשומת הלב לאלבום מסוים ולא "לקרא חמישה ספרים בבת-אחת".
ומה העניין של ת"א? מה הכוונה: ב"בוא וספר לנו על זה"?