Pages

February 03, 2008

OT: הפוטנציומטר - אפילוג

מה קורה?
בואו ואנסה לקצר את הסיפור:
יום שישי, סאחבק שם פעמיו אל ירושלים המושלגת קלות בכדי לבצע רכישות לשדרוג ענייניו המוסיקאליים. אין ספק שהשלג עורר את השלפוחית ומצאתי את עצמי תר אחר שירותים, או פינה חשוכה. נזכרתי שבבניין-כלל יש חנות מוסיקה וגם שירותים, אז החלקתי לי לשם. בחנות המוסיקה קניתי פוטנציומטר A500K, שזה לא לגמרי מה שאני צריך, אבל יעשה את העבודה, בעוד שסוג B הוא לינארי, סוג A הוא אלגורת'מי (או כך לפחות אומרים), כלומר היחס בין הסיבוב לערך הוא לא ישר. כמה זה עולה אתם ודאי שואלים - 12ש"ח. נכון, זה לא 80ש"ח. אז קניתי שניים. זה גם לא האיכות הכי טובה, אבל זה יעשה את העבודה. האיכות הכי טובה עולה 35ש"ח (נכון, זה עדיין לא 80ש"ח).
משם אל טמבור עבור נייר שיוף עדין, בכדי לנקות כל מיני הלחמות סוררות. משם לחנות אלקט' שם קניתי את כבלים, צינוריות מתכווצות בחום, בלה בלה... ויאללא הביתה.
כמה שעות אחרי זה, והרבה אדי כספית שנשאפו, הגיטרה שלי הפכה לצ'אק נוריס. הוצאתי את קרביה כמובטח, ניקית, הלחמתי הכל הלך כמתוכנן. עכשיו היא לא מרעישה, הווליום עובד נהדר (גם החלפתי את הפוטנציומטר של הטון) וטוב לי על הלב.
את הסופ"ש העברתי בעיקר בנגינה כי אין כמו לגלות מחדש את הסאונד של הגיטרה שלך - כלומר כמה חרא הוא היה לפני-כן, ואיך ניסית לכפר על זה עם אפקטים, מה שגורם לגיטרה שלך עכשיו להישמע מעט מוזר...
ומוסר ההשכל - אל תפחדו לפתוח קרביים, חנויות מוסיקה בר"ג הן גנבים במסווה, אל תשאפו יותר מדי כספית זה וואחד כאב ראש אח"כ.
עלות כל התיקון - בקושי 50ש"ח (אל תשכחו שקניתי שני פוטנציומטרים).
שמחות על ראשיכם.



3 comments:

Unknown said...

בהתחלה קראתי:
"סאחבק שם פעמיו אל ירושלים...
לשדרוג ענייניו ההומוסקסואליים."

לך תבין. :)

Flashmattic said...

תשמע, אני לא אחראי על נטיות של אחרים,
אבל אני סובלני.
:).

Anonymous said...

awesome!!!
:))