Pages

April 23, 2010

OT: כנס פלאשו להכרזת פלאש בילד 4

אהלן אהלן,
אתמול התנהל כנס פלאשו לטובת ההכרזה על פלאש בילדר 4 וחברים. המיקום - בפארק הירקון ליד הגולפיטק (מודה, פעם ראשונה שאני שומע על המקום, ואולי בגלל שאני לא מבין את המשחק האנמי הזה). התוכנית - שתי הרצאות, אחת של מיכאי קורלן מרומניה, שהוא פלאש-פלטפורם אוונג'ליסט (אנחנו עוד נגיע למינוח הזה...) והשני הוא ליאור ברודר מטעם אינטרביט, שהוא מפתח פלקס ותיק, VP משהו ועוד כמה ראשי תיבות שאיבדתי על הדרך.
בכל מקרה, ההגעה לשם כנראה היתלה בהרבה מהמשתתפים, שמשום מה חשבו שמדובר ביריד הכנסים. מבחינתי, כל האיזור הזה, של שד' רוקח, זו חתיכת חידה מתמטית שלא מעניינת אדם, איכשהו אני תמיד מגיע לאותו הפתרון של יריד הכנסים או איך שלא קוראים למקום. אני בטוח שרוקח מתהפך בקברו.
בירות זה טוב, וכך התחיל לו הכנס, עם בירה וסיגריה ואיזה תצלום חפוז באפליקציית פלקס (איך לא? בעצם... איך כן, לעזאזל?). ומשם התמנגלות עם אנשים מעניינים מהתחום, ואני מוכרח לציין שהאירועים הללו הם קרקע פורייה לשיווק רעיונות, גיוס מוחות חדשים, חשיפה לרעיונות וטכנולוגיות חדשות ובכלל... תקראו לזה צלוחית-פטרי של חיידקי חנאנות פלאשיסטים. סבבה.
מיד אחרי התבחבשות בסביבת הפלייר נכנסנו להרצאה הראשונה של מיכאי קורלן, הלא הוא הפלקס אוונג'ליסט. רבים (כולל עבדכם הנאמן) לא ממש סגורים על הגדרת התפקיד "אוונג'ליסט". שכן לי זה תמיד מתחבר לאמנות בכלל, ולמרות שחלק (קטן והזוי) בקהילת המפתחים רואה בקידוד אמנות רנסנסית משהו, אני לא מוצא ולא רוצה למצוא את הקשר בין השניים. בכל אופן, היינו באוונג'ליסט, ומסתבר שזהו אדם שתפקידו הוא לתור בעולם ולהפיץ את המחלה. חלק יקראו לזה מסיונר של אדובי. אני אפילו מואשם על בסיס יומי בכך, אבל אני מאמין שמסיונר תפס, אפעס, קונוטציה שלילית ולכן הא לכם האוונג'ליסט. מעבר לדברים אלו, זהו ג'וב שזורק אותך לכל מיני פינות בעולם בכדי להעביר מצגות שנכתבו מראש, עם דוגמאות שנכתבו בד"כ ע"י אחרים, וכל זאת עבור קהל שממילא מאמין במה שאתה אומר. מטיף למקהלה? אכן. בורדל של ג'וב? בהחלט.
מיכאי החל לדבר על הפיצ'רים החדשים של פלאש בילדר 4, שעבור כל מי שמתעניין בנושא, נטחנו דק מזה כבר כמה חודשים. אני לא אומר שהדברים לא היו מעניינים, ואני מניח שלחלק אף היו חדשים, אבל הערך האמיתי היה לדבר עם אדם המקורב לעניינים באדובי. מה שכן, כאשר נשאל שאלות נוקבות לגבי מהירות קומפילצייה, מימוש מולטי-ת'רדינג, workflow של פלאש קטאליסט ופלאש בילדר, הוא מעט נחנק ונתן תשובות מאד דיפלומטיות. "אנחנו לא הבטחנו" זו תשובה שלא נעים לקבל בשום מצב. אם אדובי עובדים על שיפור העבודה בין מעצבים למפתחים, יש שם חור אדיר בהעברת FXG מפלאש בילדר חזרה לקאטליסט. זה פשוט לא עובד. זה חור קריטי בפונקציונאליות, שגורם לפתרון הזה להיות חלקי ולא מספק. תשובה כמו "לא הבטחנו" הייתה גורמת לי לפטר אנשים. מאוחר יותר תפסתי אותו ושאלתי אותו "למה להשתמש בפלאש בילדר אם יש IntelliJ בשטח?", הוא לא ידע לענות לי. מבחינתו, בתור מפתח Java לשעבר, הוא הנהן בראשו והסכים ש IntelliJ פשוט לא רואה את הבילדר ממטר ובתנאי ראות אופטימאליים. גם כן אוונג'ליזם.
הפסקה קצרה, עוד סיגריה, עוד דיבורים ויאללא להרצאה הבאה של ליאור ברודר.
כשהוצג בתחילה, זהר בבין (ממנהלי פלאשו וממארגני המפגש) סיפר על כך שליאור הוא הפיגורה הכי מקצועית בפלקס בארץ, וקיבל הנהון הסכמה מליאור בחזרה. וזה בהחלט מישהו ששווה לחכות למוצא פיו, שכן אין הרבה מומחי פלקס בארצנו הקטנה (האמינו לי). ההרצאה הייתה אמורה להיות עוד התפרצות לדלת פתוחה, בה ידובר על מדוע כדאי לעבור פלקס 4, ולבילדר החדש.
בפועל, ליאור דיבר על good practices עבור פרוייקט ואיך פלקס 4 תורם לכך... בערך. האמת, ששום דבר חדש לא נאמר שם. בין קאטצ' פרייזז של יועץ מחד לבין "בחברה שלנו עושים..." מאידך התוכן היה רדוד למדי, ולפרקים משעמם. לא הייתה נגיעה בפיתוח עבור Enterprise (שלעניות דעתי, זהו השוק הגדול והרציני של פלקס), לא היו דוגמאות קוד להבהרת רעיונות והיה נראה כאילו הבשורה הגדולה של פלקס 4 היא התמיכה ב L10N טוב יותר וזהו. מקולות ולחשושים סביבי היה נשמע כאילו הרצאה הייתה מיותרת, וחבל שהזמן הזה לא נוצל לעוד Q&A מול מיכאי. תוסיפו על כך שזה מגיע מהפיגורה המקצועית ביותר שיש היום בארץ ותקבלו גל אכזבה בואכה צונאמי.
ואז הוגרלו הפרסים שזו מסורת פלאשואית נושנה וטובה ויאללא הביתה. מיכאי שהביע רצון עז ללגימת בירה לאורך כל ההרצאה שלו, רצה, באופן מפתיע, ללכת ולשתות....בירה. אז יצאנו כמה חבר'ה מאוחר יותר, לבאר באיזור והמשכנו לדבר כמו חבורת חנאנות. היה נחמד מאד. באיזשהו שלב, מיכאי יצא לעשן סיגר בחוץ (כי כנראה זה מה שמעשנים אוונג'...? ליסטים, נכון), כנראה מפני שהעדיף לחנוק עצמו למוות מאשר לשמוע עוד מילה על פלאש.
All in all, היה אירוע מוצלח ביותר מבחינת האירגון. אינטרביט, שנתנו חסות לכל העניין, עשו זאת באופן מכובד ביותר, עם פרסומות גלויות אבל מעודנות משהו. כן ירבו עוד אירועים מהסוג הזה.
וכן, יש אירוע גם ביום ראשון, נראה מה יהיה שם...
סופ"ש רגוע ואוונג'ליסטי.

5 comments:

עטר ש. said...

תן לי לזרוק נקודת מבט נוספת, של (כ--ל) אלו שהיו בחו"ל בחצי השנה האחרונה וגם לפני כן לא נהנו מעודפי זמן פנוי.
נכון שחלק מהנוכחים כבר טחנו את מה חדש בפלקס 4 עד דק לפני האירוע, זה אומר שהם יכולים עכשיו להעלות נקודות שמפריעות להם, או לחלופין כאלו שממש מגניבות בעיניהם. כלומר - זמן השו"ת נהיה אפקטיבי יותר, בשבילם וגם בשביל השאר שייתקלו באותן שאלות בהמשך.
ההרצאה של ליאור היתה קצת מונוטונית, מסכימה עם זה, אבל הי, מירורינג זה מגניב.. ? (יש מצב שנאמר עוד משהו, אבל זה חזר כלכך הרבה פעמים שזה נתקע).
בוטום ליין - גם אם ההרצאות לא חדשו לך שום דבר אני חושבת שהיו שם מספיק כאלו שכן שמעו דבר חדש או שניים, ואתה הרווחת עוד ערב בחברה טובה - מה עוד צריך ;)

Flashmattic said...

יותר מזה לא צריך - את צודקת.
אני לא אומר שההרצאות היו מיותרת, חלילה. אני פשוט חושב שצריך גם לנסות ולתת במפגשים האלו תכנים יותר מעמיקים. זה יעניין גם את אלו שהיו בחו"ל... עכשיו, למי את מתכוונת בדיוק? :)

shvilam said...

והעצה שלי כול בוקר שאתם מגעים למשרד והקפה שלכם עדיין חם כנסו לאתר של adobe הורידו את הגירסה nightly build
ואתם בדרך לעוד יום מרתק

Flashmattic said...

תראה, זו לא הצעה כזו גרועה, בכדי להתעדכן במה שחדש, אבל לכלול את זה בפיתוח עצמו - אסור בתכלית האיסור. כל ארגון המכבד עצמו ולקוחותיו לא ירשה לעבוד עם גרסאות שהן לא released. אפילו stable לא מתקבל על הדעת. לבדיקת פיצ'רים, בכיף. לפיתוח? חלילה.

shvilam said...

כן כמובן זה היה ציני